Bye Aussie! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisanne Tunen - WaarBenJij.nu Bye Aussie! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisanne Tunen - WaarBenJij.nu

Bye Aussie!

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

01 Mei 2014 | Australië, Sydney

Hallooo allemaal!!

Nou dit is alweer mijn laatste reisverslag vanuit Australië! De tijd is echt bizar snel gegaan, voor mn gevoel ben ik er nog maar net! Maar mijn laatste uurtjes hier zijn toch echt in gegaan, vanavond vlieg ik eerst naar Taipei en dan gelijk door naar Bangkok. 

Maar ik zal eerst nog eventjes vertellen over mijn laatste weken in Aussie. Uiteindelijk zijn we bijna twee weken bij Annette en Andy gebleven. Was echt heel leuk. Zoals ik al zei was onze taak de beesten verzorgen en het huis een beetje schoonhouden, goed te doen dus. Daarnaast mocht ik zo vaak paardrijden als ik wilde. Het enige nadeel was dat ze niet zo super veel ruimte hadden om te rijden, waardoor het wel een beetje saai werd op een gegeven moment. Gelukkig ging ik samen met Annette en haar dochter de laatste vrijdag nog een rit rond het meer maken! Jeeeey een beetje actie!, dacht ik... We hebben denk ik, zonder overdrijven, 3 uur rond gereden waarvan we misschien 10 minuten hebben gedraaft en de rest alleen maar gestapt. Natuurlijk maakte de omgeving veel goed, maar mn kont was er niet zo heel erg blij mee! 
Daarnaast hebben we ook nog twee keer gekayakt(of hoe je het dan ook schrijft:p) in het meer in de buurt. Wat echt super mooi was! De eerste keer hadden we geen fototoestel meegenomen, dus we wilde heel graag nog een keer heen. Gelukkig gingen we de laatste zaterdag nog een keer, dus konden we een hele fotoshoot houden;) 
En toen was het zaterdagavond alweer tijd om te gaan! Met een tas volgestopt met cake en koekjes, die we meekregen van Annette en Andy brachten ze ons weer naar het busstation. Om vervolgens 11 uur in de bus te zitten naar Airlie Beach. 

Na een slopende nacht (meisje naast me in de bus vond het elke keer nodig om half op mijn stoel te gaan liggen) kwamen we dan om 9 uur 's ochtends aan in Airlie Beach! Tot nu toe hadden we elke keer een pick up van het busstation gehad van de hostels waar we heen gingen. Maar je raadt het al uitgerekend nu niet... Dus dan maar lopen met al onze tassen in de brandende zon(gelukkig was het nog maar ochtend:p). En natuurlijk kon het nog erger en konden we dat hele verdomde hostel niet vinden. Na de hele straat te hebben gehad, maar even aan een taxichauffeur gevraagd. En jawel precies aan de tofste taxichauffeur van Airlie Beach gevraagd, want hij gaf ons een gratis lift naar het hostel(bleek wel echt maar 2 minuten verder te zitten, maar goed het gaat om het gebaar)! 
In het hostel onze spullen bij elkaar gezocht voor de tour naar Whitsundays en snel opzoek gegaan naar een goedkope tas zonder rits. Er mochten namelijk geen tassen met ritsen mee de boot op... vraag me niet waarom, iets met bedbugs ofzo..

De volgende dag was het dan zover op naar de Whitsundays!! We hadden twee bemanningsleden mee aan boord, Henry en Mick. Allebei natuurlijk weer zo gek als een deur, tot nu toe waren al onze tourguides dat namelijk en die traditie moet niet verbroken worden natuurlijk! De eerste dag hebben we alleen maar gevaren, zodat we al zo ver mogelijk de Whitsundays op waren. 's Avonds een super mooie zonsondergang gezien en genoten van de kookkunsten van Henry. En uiteindelijk onder de sterrenhemel op het dek geslapen! 
Volgende ochtend alweer vroeg wakker gemaakt, even snel ontbeten en toen naar Whitehaven Beach, hét bekende strand van de Whitsundays! En het was echt super mooi!! Er werd ons jammer genoeg afgeraden om fotocamera's of telefoons mee te nemen. Het zand op het strand is namelijk zo fijn dat het overal tussen gaat zitten en je camera ruïneert.  Gelukkig had Cato dr GoPro mee waardoor we nog wel wat foto's konden maken. Na een tijdje op het strand te hebben gelegen weer terug naar de boot om verder te varen naar een gedeelte wat ze het aquarium noemen omdat er zoveel vissen zijn. En daar gingen we dan ook snorkelen!! Het was echt super gaaf, want er waren inderdaad echt mega veel vissen! En toen weer terug de boot op en doorgezeild naar de plek waar we gingen overnachten. 's Avonds nog een soort spelletjesavond(ik treed maar niet in detail wat voor spelletjes, maar het was bizar) gehad, jeeey daar hou ik zo van!;) maar uiteindelijk had ons groepje wel gewonnen en kregen we chocola, en toen was alles weer goed:p
Volgende ochtend nog een keer gesnorkeld op een plek met minder vissen, maar wel meer koraal,  wat ook weer heel mooi was! En toen alweer terug naar Airlie Beach! Op de terug weg begon het te regenen dus we hebben echt geluk gehad met de tour!
Na de tour zijn we nog een paar dagen in Airlie Beach gebleven. Een paar meisjes die we hadden ontmoet op de tour zaten in hetzelfde hostel, dus was erg gezellig! Daarna zijn we door gegaan naar Mackay, waar echt geen drol te doen was maar ons vliegtuig terug naar Sydney vertrok vanaf daar. 
Afgelopen maandag zijn we terug gevlogen en kwamen 's avonds laat weer in Sydney aan! Weer terug in het hostel waar we twee maanden geleden zijn begonnen! 

En dan zit Australië er al weer bijna op voor mij. Gister is Cato vertrokken naar Melbourne, dus was vannacht voor de eerste keer echt alleen! Wel heel raar want je hebt toch 2 maanden alles samen meegemaakt. Maar ik heb ook wel heel veel zin in Azië,  weer een nieuw avontuur! Daar zie ik mn lieve vriendinnetje Ayla ook weer dus ben ik weer niet alleen!;)

Ik ga natuurlijk ook proberen een reisverslag bij te houden van Bali, maar wil jullie alvast bedanken voor de lieve reacties! Ik heb niet altijd internet dus kan vaak niet reageren, maar vind het heel leuk om alles te lezen!

Xxx

  • 01 Mei 2014 - 07:54

    Maarten:

    Wouw wat is dat snel gegaan! Heel erg cool (en herkenbaar) wat je allemaal gedaan hebt! Nu lekker The Hangover 2 kijken in het vliegtuig en onwijs veel plezier in Bangkok! X

  • 01 Mei 2014 - 09:11

    Fleur:

    Echt snel gegaan inderdaad! Fijn om te horen dat ook je laatste weekies in Oz super leuk waren :) een hele fijne reis naar Bangkok alvast, en ook alvast naar Bali! Gelukkig zie je daar Ayla, super gezellig! xoxo

  • 01 Mei 2014 - 11:02

    Tina Van Breugel:

    Hoi Lisanne, vanuit de Dordogne weer met veel plezier je verhaal gelezen. Je schrijft zo enthousiast dat het lijkt of ik er zelf ben. Ben benieuwd naar het vervolg. Veel plezier nog. Groet Tina

  • 01 Mei 2014 - 11:16

    Lyanda:

    Nou nou wat een avonturen allemaal,geweldig leuk om te lezen. Nog heel veel plezier met je laatste avontuur en kan niet wachten om je weer te zien en alle foto's te bekijken !! xxxxxxxxx

  • 01 Mei 2014 - 11:31

    Nicoline:

    Hai Lisanne,

    Zo leuk om je verslagen te lezen. Ik hoor het je gewoon vertellen!!!

    Heel veel plezier verder.

    groetjes Nicoline

  • 01 Mei 2014 - 11:53

    Jantine:

    Hee moppie,
    Wat een mooie verhalen en avonturen allemaal!
    Veel plezier op Bali en ik mis je! <333

  • 01 Mei 2014 - 12:08

    Jan Boost:

    Hallo lief klein kind van ons , geweldig dat je dit allemaal zo beleef maar wij zien er naar uit om je op Schiphol weer te voorschijn zien komen ok ,beleef aan de laatste 6 weken nog veel plezier en krijg een stevige knuffel van mijn en nog een grotere van Oma

  • 01 Mei 2014 - 22:52

    Ouwe Buurtjes:

    Hallo Lisanne.

    Wat geweldig dat jullie een paar fijne weken hebben gehad bij Anette en Andy. Ja, altijd weer een klein beetje moeilijk hé om afscheid te nemen van iemand waar je het zo fijn mee hebt gehad, maar ik lees dat je er heel veel zin in hebt om met je vriendin Ayla Azië verkennen.
    Heel veel plezier, pas goed op jezelf en elkaar, enne, dat beloofd wel een foto avond voor ons hé, want volgens mij heb je geen foto's op deze site gezet en wij zijn heel erg nieuwsgierig.

    Lieve gr. Cees en Maaike.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australie reis

Backpacken in Australie

Recente Reisverslagen:

01 Mei 2014

Bye Aussie!

13 April 2014

Fraser Island

24 Maart 2014

Gevlucht

17 Maart 2014

Surfen en Werken

06 Maart 2014

Sydney
Lisanne

Actief sinds 17 Feb. 2014
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 4518

Voorgaande reizen:

04 Mei 2014 - 04 Juni 2014

Bali

25 Februari 2014 - 01 Mei 2014

Australie reis

Landen bezocht: