Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisanne Tunen - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisanne Tunen - WaarBenJij.nu

Sydney

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

06 Maart 2014 | Australië, Sydney

Hello allemaal,

Eindelijk even tijd (en zin) om wat op te schrijven! Ik moest van Cheryl een blog bijhouden dus dan doe ik dat natuurlijk braaf;) Ik ben alleen niet zo goed in dit soort dingen, maar ik ga mn best doen:p

Vorige week dinsdag was het dan eindelijk zo ver, om half 11 moesten we verzamelen op schiphol. Daar kennis gemaakt met de rest van de groep en afscheid genomen van familie en vrienden die mee waren gekomen. Tranen met tuiten gejankt natuurlijk, nee grapje ging eigenlijk best goed. Al weet ik niet in welke staat ik ze achter heb gelaten.
Zo'n beetje 48(!) uur later kwamen we eindelijk aan in Sydney. Iedereen natuurlijk gesloopt van de vliegreis, maar we hadden er zin in! Het mooie weer lag op ons te wachten, dachten we... Want toen we buiten kwamen bleek het heerlijk te regenen. De mensen van Australian Backpackers die ons kwamen ophalen snapten er niks van want 'het was toch al dagen 30 graden met een strak blauwe lucht geweest'! Jaja daar hadden wij natuurlijk niks aan. Maar goed no worries zoals ze dat hier zeggen, morgen werd het vast beter weer. In het hostel aangekomen kregen we eerst uitleg over de komende dagen, waarna we lekker gingen bbqen in de regen:p maar het was wel heel lekker na al het vliegtuigeten van de dagen ervoor. Naast de normale hamburgers hadden ze ook hamburgers van kangoeroevlees, super lekker! 's Avonds nog even de kroeg ingegaan, want dat zou goed helpen tegen de jetlag;)

Volgende dag moesten we allerlei dingen regelen, dus niet zoveel bijzonders gedaan. Wel waren we nu echt Sydney in gegaan. Met het hostel zaten we namelijk in Manly wat net buiten Sydney ligt. En ja als je dan 's avonds toch niet zoveel te doen hebt dan maar weer de kroeg in! Pfff vervelend..

Zaterdag regende het alweer of eigenlijk nog steeds... dus het programma wat we eigenlijk hadden kon niet meer door gaan. In plaats daarvan zijn we 's middags zelf Sydney in gegaan. Er was namelijk een soort van parade in de stad, Mardi Gras, wat een beetje te vergelijken is met de Gay Parade. Was wel leuk om te zien, maar het duurde erg lang, dus zijn we op een gegeven moment maar terug naar het hostel gegaan.

En toen was het alweer zondag, we moesten er vroeg uit want we werden opgehaald om naar de Blue Mountains te gaan. Jeeey! Hier hadden we ons met zn allen wel opverheugd, maar je raadt het al, het regende alweer!! Het lijkt Nederland wel, waarom zit ik eigenlijk aan de andere kant van de wereld!:p Maar ja no worries maar weer en hop de bus in richting de Blue Mountains. Uiteindelijk hebben we niet zoveel kunnen zien, maar de mist en de regen gaven ook wel weer een bijzondere sfeer. Daarnaast hadden we een tourguide, Ronny, die echt crazy was dus dat maakte het wel weer leuk!

Maandag moesten we ons hostel alweer uit en hebben we met de hele groep een hostel in het centrum van Sydney geboekt, zodat we een beetje de stad konden verkennen. Dat hebben we dinsdag en woensdag dan ook gedaan. Dinsdag een coastal walk gedaan van Coogee naar Bondi Beach langs allemaal strandjes, super mooi! En woensdag hebben we door Hyde Park gelopen naar het Opera House. Gelukkig was het dinsdag en woensdag eindelijk mooi weer, zodat we een keer droog bleven! Gisteravond nog even naar King's Cross geweest en een laatste drankje met zn allen gedaan, want iedereen gaat na deze week wel zijn eigen weg.

Nou en toen was het alweer donderdag! Vandaag ben ik maar weer een beetje mn tas in gaan pakken want morgen ga ik op een surftour van 5 dagen!

Xx

• 06 Maart 2014 - 08:19

Marion:

Haha, je zegt dat je niet zo goed bent in verslagen maken, maar het is toch een heel epistel geworden!! Leuk om het even te lezen, al hebben we via de Skype al het één en ander gehoord. Je foto op facebook gaf gelukkig aan dat het wat beter weer is geworden; de korte broek kon aan. Nou bij ons was het ook bijna zo ver (beetje overdreven), want het wordt hier eindelijk droog!! Lekker zonnetje er bij, dus maar even flink in de tuin aan het werk geweest. Ik hoop dat je van je surf gebeuren ook een leuk verhaal maakt, want je wil niet weten hoeveel mensen al hebben gevraagd of je ook een blog maakt! Je engels haal je ook al lekker op; hello, crazy, no worries hahaha. Volgens mij is je voertaal nog steeds Nederlands met al die Hollanders om je heen. Tot straks op Skype xxxxxx

• 06 Maart 2014 - 10:18

Cheryl:

Nou moppie, was toch een goede keuze deze blog hè? ;p Ik zie al uit naar je volgende blog! Xxxx♥♡

• 06 Maart 2014 - 11:46

Fleur:

Ik ben BLIJ dat je deze blog bent begonnen want vind het zo leuk om te lezen! Succes aankomende dagen, surfchick! Knuffels uit Nederland xxx Fleur

• 06 Maart 2014 - 14:13

Nicoline:

Hai Lisanne, wat leuk om te lezen. En wat je moeder al zegt, het is toch een heel epistel geworden. Maar dat geeft ons wel een beetje een beeld van je trip. Veel plezier met je surftour. xxx Nicoline

• 07 Maart 2014 - 18:30

Sylvia:

Oh god, surftour dan kom je in contact met al die lekkere jongens, met mooie lange haren en een goddelijk lichaam. Contactlenzen uit, geen bril meenemen en alleen maar beneden kijken haha. Laat ze allemaal links liggen en wordt niet verliefd.... Smeer je goed in met een sunblock (nee, die surfers mogen dat niet doen) en geniet van alles (behalve van die surfinstructor) Veel plezier kanjer!!

• 08 Maart 2014 - 13:35

Lyanda:

Hoe je ons achter hebt gelaten ?? Wat denk jezelf,we hebben een week met dikke rode ogen gelopen duhhh !! Nee hoor,lekker genieten daar dan doen wij dat ook via deze verslagen. Hou je ogen op schouderhoogte (naar beneden kijken kan ook afleiden,op zeker hoogte) en ga vooral genieten van al het moois. Heel veel plezier mop xxxxxx

• 08 Maart 2014 - 14:01

Carina:

We horen het al je bent enorm aan t genieten!! Houden zo! En geniet van al die lekker mannen met die 6-packs veel kijken en af en toe aankomen maar vooral daar laten en niet meenemen naar Nederland! tis hier vandaag lekker weer hierzo Lot gevoetbald 2-2 gelijk tegen (W)naarland volgende week tegen winkel en voor de rest gaat alles hier goed heel veel plezier en we kijken uit naar je volgende verhaal! Wat voor leuke dingen je allemaal hebt beleefd

Groetjes hier uit Nederland :-)

• 09 Maart 2014 - 03:31

Lisanne Van Tunen:

Bedankt voor jullie leuke reacties!! Xx

• 10 Maart 2014 - 10:39

Eline Van Tunen:

Hahaha.. Niet kunnen schrijven?? Super leuk stuk joh!! En nog even de regels:
    Kijken mag
    Aanraken mag
    Meenemen mag
    Daar blijven: Absoluut verboden!!!!!!
    Even voor de duidelijkheid ;)
    Heeeel veel plezier moppie!! (K)