Gevlucht - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lisanne Tunen - WaarBenJij.nu Gevlucht - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lisanne Tunen - WaarBenJij.nu

Gevlucht

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

24 Maart 2014 | Australië, Brisbane

Hallooo allemaal!!

Jaa het is me gelukt om dit keer iets sneller wat op te schrijven! Ik ben nu alweer bijna een masnd weg en ik heb me toch weer veel meegemaakt;) De laatste keer dat ik wat schreef heb ik heel stoer gezegd dat we het nog wel even zouden volhouden op die boerderij, maarrrr daar moet ik nu toch een klein beetje op terug komen... De bedoeling was dat we er een week zouden blijven, maar uiteindelijk hebben we het 4 en een halve dag volgehouden. Ik had al verteld dat het een zooitje was daar en dat de wc en douche niet bepaald van hoge kwaliteit waren. Maar nou kwam er nog eens bij dat we eigenlijk niet eens op de wc mochten plassen!! Er stond wel een bord bij de wc 'don't pee, water the garden' maar wij dachten gewoon 'haha grappig bordje'. Bleek dus dat de heer des (nou niet huizes want die was er niet), dat bloedserieus nam en het niet zo grappig vond dat we daar hadden geplast! Dus het was de bedoeling dat we in de tuin zouden plassen!! Nou dat was druppel 1 die de emmer deed overlopen of eigenlijk al druppel 20 na al die ranzigheid en beesten, maar goed laat ik niet te veel zeuren. Daarbij kwam dat we ons al niet op ons gemak voelde bij die man. Opzich maakte dat niet zoveel uit aangezien hij altijd bij zijn vriendin was, maar vanaf dinsdag zou hij er wel gewoon elke dag de hele dag zijn. En hij had een heel leuk klusje voor ons zei hij dinsdag. Nou dat hebben we geweten. We moesten een groentetuintje bemesten met een soort van opgedroogde eendenpoep, wat echt zo verschrikkelijk mega erg stonk, dat zelfs ik stond te kokhalzen. En ik kan toch wel zeggen dat ik wel wat gewend ben! Dus heerlijk ruim een uur mogen scheppen in die ellende. Naja goed, nou denk je natuurlijk zit niet te zeuren, even douchen en je merkt er niks meer van.. Nou nee, we stonken gewoon nog steeds na een flinke wasbeurt! Daar kwam bij dat het tuintje op 2 meter van onze caravan stond en het daarbinnen dus ook mega stonk. En dat was de laatste druppel, we hebben binnen tien minuten ons tas gepakt en hebben gezegd dat we weg wilden.Een uur later waren we weer in Byron Bay! En gelukkig dat we waren:p

Uiteindelijk zijn we nog 2 dagen in Byron gebleven. We wilden namelijk nog een trip maken naar Nimbin een hippie stadje vlakbij Byron Bay. We werden opgehaald door een super leuk busje en gingen eerst langs een waterval. Of tenminste dat was de bedoeling, maar doordat het zo droog was geweest was er eigenlijk geen waterval meer over, hebben wij weer.. Daarna werden we afgezet in Nimbin waar we wat konden rondlopen. We waren nog geen minuut de bus uit of er was al 2 keer gevraagd of we misschien wiet wilden kopen, dus dat geeft de sfeer daar wel goed aan denk ik;) 
Donderdagochtend wilden we de zonsopgang gaan bekijken bij het meest oosterlijke punt van Australië.  Dus de wekker om 5(!) uur gezet en lopen maar. We waren halverwege en toen begon het toch te regenen! Heeeel fijn want met die wolken kan je de zon natuurlijk ook zo lekker zien.. Maar toch maar doorgelopen. Uiteindelijk toch nog wel een redelijk mooie zonsopgang gezien, maar het voelde redelijk hollands:p 

's Avonds zijn we door gereisd naar Surfers Paradise! We zaten daar in een klein maar heel leuk hostel. De mensen daar waren heel open en het voelde een beetje als een groepsvakantie. In Surfers Paradise zijn we 2 dagen gebleven, overdag vond ik dat er niet zo heel veel te doen was, maar 's avonds was het echt top! We zijn twee avonden met iedereen van onze kamer en nog wat anderen uit geweest en was echt ge-wel-dig:p 
Zondagochtend hebben we(met een heerlijke kater en 3 uur slaap, minder fijn) de bus gepakt richting Brisbane, waar we nog tot waarschijnlijk morgen blijven. Maar niets is natuurlijk zeker met ons;)

Nou dat was alweer mijn beknopte versie van al mn belevenissen, ik hoop dat jullie weer genoten hebben!:p Ooowh ja foto's willen nog niet echt lukken omdat ze in Australië niet echt om internet geven ofzo en de wifi verbinding dus niet optimaal is( of ik ben gewoon een sukkel:p) Maar ik ga denk ik gewoon foto's op facebook zetten.

Nou doeiii xx

  • 24 Maart 2014 - 16:00

    Ouwe!!! Buurtjes Cees En Maaike:

    Hallo Lisanne.

    Wat gaat de tijd snel, je bent alweer een maand weg.
    Jeetje, wat een verhaal zeg, volgens mij hebben jullie eerst even hééél erg lang gedoucht toen jullie in je nieuwe onderkomen waren.
    Maar, je hebt wel een ervaring opgedaan waar je later nog vaak om zult lachen.
    Heel veel plezier, en wij hopen dat jullie nog veel moois van het land zullen zien, en prettige werkadressen zullen vinden.

    Lieve gr. de ouwe buurtjes

  • 25 Maart 2014 - 16:13

    Fleur:

    Yaay weer een verhaaltje. En ik dacht er gister nog aan, gewoon al een MAAND weg! Het is maar goed dat jullie daar weg zijn gegaan, en ik hoop dat je binnenkort wel een leuke boerderij of ranch tegen gaat komen. Ben benieuwd wat je van Brisbane vindt en waar je hierna naartoe gaat! xxx

  • 27 Maart 2014 - 20:11

    Tante Syl:

    Hee dappere dodo,
    Ik moet wel lachen om je hoor, geweldig wat je allemaal meemaakt. Ook geweldig dat we het allemaal al lezend een beetje mogen meemaken, ging toch wel anders toen Jackie de hort op ging.
    Mare even over de foto's....doe je nog wel iets anders dan hangen in de kroeg en drinken. Aankomende week wil ik graag wat mooie natuur foto's zien (en dan bedoel ik geen mannelijk natuurschoon)
    Veel plezier nog en hou ons op de hoogte.
    XXX

  • 31 Maart 2014 - 13:45

    Jantine:

    Heej moppie, hahaha wat een heerlijk verhaal! Ook je vorige verhalen waren echt hilarisch, ik heb zitten lachen achter mijn laptop. Maar ik zit in de mediatheek op school dus ik krijg allemaal rare blikken haha!
    Ik mis je wel hoor moppie! Maar de tijd gaat snel, je bent idd alweer een maand weg!
    Hou je taai xxxxxxxxxxx

  • 17 April 2014 - 09:50

    Jackie Boots:

    Hey eindelijk zie ik dit!! wat leuk ..ja inderdaad heel anders dan 25 jaar gelden hahah ik heb de reis papiertjes en de vlopjes nog bij oma liggen..prachtig he dat we het zo meekunnen maken! en al die namen bayron bay survers Paradise leuk!!! hahah wat een mafkees die evnt waar jullie bij waren ..kan je daar geen melding van maken ergens?? echt heel maf...ik ga weer veder lezen kusssssssssssssss

  • 29 April 2014 - 21:47

    Tina Van Breugel:

    Hoi Lisanne, ik had al wat vluchtig je foto's gezien maar heb nu de tijd om je verhalen te lezen. We zitten nl in la douce France en het regent. Vooral het verhaal van de eendenpoep lijkt me niet erg prettig. Zo erg heb ik het op mijn stage vroeger niet gehad. En je reis naar Fraser eiland lijkt me ook geweldig. Is Marleen Zuurbier ook niet op Surfers paradise geweest?
    Nu straks met Ayla naar Bali?
    geniet er van, dit blijf je je hele leven meenemen!
    groeten Hans en Tina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Australie reis

Backpacken in Australie

Recente Reisverslagen:

01 Mei 2014

Bye Aussie!

13 April 2014

Fraser Island

24 Maart 2014

Gevlucht

17 Maart 2014

Surfen en Werken

06 Maart 2014

Sydney
Lisanne

Actief sinds 17 Feb. 2014
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 4524

Voorgaande reizen:

04 Mei 2014 - 04 Juni 2014

Bali

25 Februari 2014 - 01 Mei 2014

Australie reis

Landen bezocht: