Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Lisanne Tunen - WaarBenJij.nu Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Lisanne Tunen - WaarBenJij.nu

Bali

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

23 Mei 2014 | Indonesië, Ubud



Hallo lieve allemaal!!

Het is alweer een tijdje terug, maar nu toch even tijd en zin gevonden voor het schrijven van een nieuwe blog. Ik ben ondertussen ruim 2 weken op Bali en heb alweer veel meegemaakt.

Nadat ik uit Sydney was vertokken heb ik eerst anderhalve dag in Bangkok gebivakkeerd, aangezien daar vandaan mijn vliegtuig richting Bali ging. Ik heb daar niet zoveel van de stad gezien omdat ik bijna alleen maar heb liggen slapen.. Hopelijk kan ik na Bali nog wat van Bangkok zien, maar ik lees dat er steeds meer onrust is dus misschien beter van niet(om me moeder even gerust te stellen:p). 

Na 2 dagen slapen in Bangkok ben ik op 4 mei door gevlogen naar Bali. Op het vliegveld werd ik opgehaald door een mannetje van de Green Lion, de organisatie die hier het vrijwilligerswerk regelt. Jammer genoeg moesten we nog zo'n 2 uur wachten op een ander meisje die ook mee moest rijden omdat haar bagage niet was aangekomen. Maar goed, dat mocht de pret niet drukken na die 2 uur chillen op het vliegveld op naar Ubud. En dat was me een avontuur zeg, ik zat bijna te bidden dat ik wel levend zou aankomen. Er lijken hier namelijk totaal geen verkeersregels te bestaan, alles en iedereen rijdt door elkaar en toetert om echt alles! Maar wonder boven wonder, ik leef nog en ben dus veilig aangekomen bij het vrijwilligershuis. Er zijn hier verschillende huizen voor de vrijwilligers en die van ons heeft 2 slaapkamers voor in totaal 12 meiden, erg gezellig! Alleen kwam ik er meteen na aankomst al achter dat ze me niet in hetzelfde huis als Ayla hadden gestopt, dus gelijk maar proberen te regelen om dat te veranderen. Maar dat scheen allemaal nog vrij lastig te zijn waardoor ik haar de eerste dag dus nog niet eens gezien had.De volgende dag was de start van de introductie week en bleek dat Ayla dus ook in een heel andere groep voor de hele week zat. Gelukkig kwamen we elkaar wel tegen(jeeeeey, zo blij om weer iemand van thuis te zien) en is Ayla gewoon stiekem bij mij in de groep mee gegaan. Als eerst hebben we toen een wandeling door Ubud gemaakt naar de markt en later naar de Monkey Forest, een bos met echt ontzettend veel brutale apen. Van te voren werd al gezegd dat je plastic flesje en zonnebrillen moest opbergen, want die jatten ze dus gewoon uit je handen. Toch dacht 1 meisje uit onze groep dat het wel een verstandig idee was om een zakje nootjes(!) te gaan eten, DOM! Het zakje was nog geen millimeter open of er kwamen al 20 apen op dr duiken, best grappig als het niet bij jezelf gebeurt!;) Na het hele apenavontuur zijn we 's avonds nog naar een traditionele Balinese dansshow geweest. Was wel leuk om een keer mee te maken, maar ik hoef er niet nog een keer heen:p
De volgende dag 's ochtend eerst een wandeling gemaakt langs de rijstvelden, wat echt super mooi was. En 's middags nog een Balinese taalles, voelde me helemaal weer als op de basisschool met een dictee;) En toen jawel, na 3 dagen zeuren werd Ayla eindelijk overgeplaatst naar mijn huis en groep! Dus konden we de rest van de introductie week helemaal samen doen. De volgende dag weer begonnen met een taalles, waardoor ik nu natuurlijk vloeiend Balinees spreek. En in de middag hadden we een batik painting class, een les waarin we een doek op Balinese wijze gingen beschilderen. Echt super leuk en het is nog best goed gelukt ook:p
Donderdagochtend hadden we een kookles, maar dat was niet zo bijzonder(ik ben natuurlijk ook niet zo'n keukenprinses:p). Maar 's middags was wel heel leuk. We zijn toen zelf een floweroffering gaan maken. Ze offeren hier namelijk zo'n 20 bloemstukjes per dag aan de goden, dus je ziet ze overal voorbij komen. Nu konden we dus zien hoe ze de offers maakten en konden we het zelf proberen.
En toen alweer de laatste dag van de introductie, waar op we naar de Holy Water tempel gingen, een tempel in de buurt van Ubud waar je ook zelf het water in mag en een soort van wens kan doen. Heel leuk om te zien en mee te maken! Toen 's middags nog even naar een school gegaan waar we konden zien hoe het er daar aan toe gaat. Nou ik kan je vertellen het was een gekkenhuis, 1 grote chaos. Ayla en ik keken elkaar aan we zagen de paniek in elkaars ogen haha. Maar goed eerst nog het weekend te gaan..
In het weekend zijn we met een grote groep meiden naar het zuiden van Bali gegaan om Kuta, Padang Padang en Uluwatu te bezoeken. Vrijdagavond zijn we in Kuta uit geweest en zaterdag en zondag hebben we op de stranden van de andere 2 plaatsen door gebracht. Toen op zondagavond naar de tempel in Uluwatu geweest. Deze tempel staat op een klif en je kan er heel mooi de zonsondergang bekijken. En natuurlijk stikte het er weer van de apen, wat een feest! Uiteindelijk wel een heel leuk weekend gehad, al was het soms wel lastig om wat af te spreken als je met 13 meiden weg bent...

En toen maandag begonnen met het vrijwilligerswerk.  Het was de bedoeling dat we 2 weken zouden lesgeven in Medical Health Care, maar in de eerste week werd ons doodleuk medegedeeld dat er in onze tweede week een ceremonie zou zijn en de kinderen dan de hele week vrij zijn... heel fijn dat we dat ook van te voren wisten. Uiteindelijk hebben we als compensatie de adventure week gratis gekregen, waarin je allerlei activiteiten gaat doen, wat natuurlijk ook heel leuk is.
Maar goed eerst die eerste week door komen. We zagen er wel een beetje tegen op aangezien het zo'n zooitje was op die school van vrijdag. En maandag was dan ook een dramtische dag.. Wij hadden kinderen uit groep 8 maar ze konden echt heel weinig engels verstaan, laat staan spreken, dus het ging allemaal vrij moeizaam. Gelukkig hadden we voor de volgende les meer spelletjes bedacht om te doen en ging het al veel beter, maar echt lesgeven bleef lastig. Kortom, wat hebben we geleerd van deze week, we zijn niet heel goede juffen:p 

En toen was het alweer weekend. Ayla en ik wilden heel graag naar Lovina, waar je dolfijnen kunt spotten en nog 2 jongens van het vrijwilligerswerk wilden ook wel mee. Dus op zaterdagochtend op naar Lovina. Op de heen weg nog op een paar mooie uitzichtpunten en bij een heel mooie tempel gestopt en toen lekker naar ons hotel. En vanaf toen ging het fout... ik voelde me 's middags al niet goed en werd steeds beroerder en toen werd Ayla 's nachts ziek. Dus op de zondagochtend dat we eigenlijk naar de dolfijnen zouden, lagen wij zielig te zijn in onze hotelkamer. Gelukkig voelden we ons maandag weer veel beter, maar het was wel echt super jammer van ons weekend!

Sorry het is ietsje langer geworden dan ik had gedacht en dan heb ik het nog zo kort mogelijk gehouden!;) Deze week hebben we dus mee gedaan aan de adventure week, maar daar over de volgende keer meer!! (Cliffhangerrrr)

Xxxx

  • 23 Mei 2014 - 07:17

    Marion:

    Haha natuurlijk alles al over de Skype gehoord, maar toch weer leuk om te lezen! Veel plezier verder!xxxxx

  • 23 Mei 2014 - 09:38

    Jantine:

    Hee moppie, wat een avonturen weer!
    Stom dat je ziek ben geworden maar gelukkig duurde het niet zo lang. Ik heb in ieder geval al heel veel zin om je te knuffelen als je weer thuis bent :D <33
    Maar geniet er maar lekker van want het is zo voorbij ;-)

  • 23 Mei 2014 - 12:10

    Opa Boots:

    Het doet ons deugd dat je volop geniet je merk nu ookeens dat lesgeven soms niet meevalt.Pas goed op je zelf en geniet deze laatste weken van je trip ,we tellen de dagen af tot het weerzien op de luchthaven in het rustige Holland een dikke kus en een stevige knuffel van Oma en van mij idem ,dag klein meisje van ons gr OMA en opa

  • 23 Mei 2014 - 12:11

    De Bendertjes:

    Je maakt weer genoeg mee jij !! Zo leuk om het allemaal te lezen en het komt nu ook allemaal zo bekend voor. Leuk idee dat Jacques en ik daar ook 20 jaar geleden gelopen hebben en de dingen hebben bekeken die jij nu omschrijft. Zo blijkt maar weer dat je nu herinneringen aan het maken bent, dingen die je nooit meer zult vergeten.... Nog heel veel plezier en ga zoveel mogelijk doen, XXX Syl

  • 23 Mei 2014 - 15:36

    Lyanda:

    Wat leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt (natuurlijk al veel van je moedertje gehoord !!),nog veel plezier jij en Ayla en vooral veel foto's maken. Zal heel blij zijn om je weer te zien ... XXXXXX Lyanda

  • 23 Mei 2014 - 20:01

    Carina En Lot:

    Wat leuk om weer eens wat van je te horen! en wat een avontuur beleef je!!
    geniet nog van de laatste weekjes en tot gauw weer in oude niedorp

    Gr lot en carina en een dikke knuffel

  • 24 Mei 2014 - 22:23

    Maarten:

    Puur genieten! Volgende keer gwn eerder schrijven, dan wordt je stukje ook minder lang ;) beterschap, have fun en tot snel! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Bali

Vrijwilligerswerk doen

Recente Reisverslagen:

06 Juni 2014

Bali 2

23 Mei 2014

Bali
Lisanne

Actief sinds 17 Feb. 2014
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 4515

Voorgaande reizen:

04 Mei 2014 - 04 Juni 2014

Bali

25 Februari 2014 - 01 Mei 2014

Australie reis

Landen bezocht: