Fraser Island - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Lisanne Tunen - WaarBenJij.nu Fraser Island - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Lisanne Tunen - WaarBenJij.nu

Fraser Island

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

13 April 2014 | Australië, Bundaberg

Heeey allemaal!!

Het is alweer meer dan 2 weken terug dat ik iets geschreven heb, dus de hoogste tijd voor een update! De tijd gaat snel hier zit al op de helft van mn reis!

De laatste keer dat ik iets had geschreven zaten we nog in Brisbane. We zijn uiteindelijk 4 dagen in Brisbane gebleven dus hebben wel wat van de stad kunnen zien. Ik vond Brisbane wel leuk, maar het heeft een erg zakelijke uitstraling dus ik voelde me wel echt een toerist in mn korte spijkerbroek en gympies! In Brisbane hebben we onze trips naar Fraser Island en de Whitsundays geboekt en kregen we te horen dat we welkom waren om op een boerderij langs te komen, dus onze komende weken staan aardig vast. Ook wel eens lekker voor de verandering;)

Na Brisbane zijn we verder gereisd naar Noosa, een stadje op 3 uur van Brisbane. We zaten daar in een hostel iets buiten het centrum. En jawel we hadden weer geluk, het heeft daar ongeveer 3 dagen geregend. Dus maar een beetje bij het hostel rondgehangen, films gekeken en tussen de buien door de omgeving verkend. Eigenlijk zouden we na 2 dagen weg gaan uit het hostel om een bush camp te gaan doen, maar we hoorden van andere backpackers dat het helemaal niet zo leuk was en vooral niet als het regende. Met de verschrikkelijke beelden van de boerderij waar we gewerkt hadden nog op ons netvlies, hebben we toen maar besloten om in Noosa te blijven en een beetje vakantie te houden. De bush camp zat gratis in ons pakket van Fraser en de Whitsundays dus de gierige  Hollander in me was ook tevreden:p We hebben uiteindelijk wel een hostel wat meer in het centrum geboekt zodat we iets meer te doen hadden en ook dichter bij het strand zaten.

Na een week in Noosa zijn we op 2 april doorgegaan naar Rainbow Beach. Vandaar uit zouden we vetrekken naar Fraser Island en kregen we een soort voorlichting over wat we konden verwachten op het eiland. We gingen namelijk een tour doen over het eiland per auto waarbij je zelf mag rijden. Eerst kregen we een filmpje te zien over waar allemaal voor uit te kijken en wat te doen als het fout ging in de auto, super saaaaai iedereen viel in slaap! Daarna kennis gemaakt met onze groep waar we 3 dagen mee in de auto zouden zitten. Super leuke groep, Cato en ik, 5 Duitsers en 1 meisje uit Engeland(die later echt super raar bleek te zijn:p).
Volgende dag vroeg uit bed om de auto in te laden en kennis te maken met onze tourguide Chris, een gekke Griek (geen zorgen Jackie ben ver bij hem uit de buurt gebleven;)) En toen op naar het grootste zandeiland van de wereld! Als eerste moesten we naar een pontje die ons over zou brengen naar Fraser. Vervolgens een uurtje over het strand gereden om daarna meer de bossen in te gaan richting een meer, Lake McKenzie. Ik was echt blij dat ik toen niet aan het rijden was, want de wegen zijn niet verhard en het was echt een gehobbel. Aangekomen bij het meer waren we echt even sprakeloos, het was echt super mooi! Super helder water, waardoor het meer heel blauw was! Na Lake McKenzie gingen we door naar de camping waar we de 2 nachten zouden slapen. De plek waar de camping lag werd nog beheerd door Aboriginals en werd K'gari genoemd, wat paradijs betekend. Nou of het echt een paradijs was zijn de meningen over verdeeld. We sliepen namelijk in tentjes in alleen een slaapzak, geen matjes of iets. En laten we zeggen dat eten koken een waar avontuur was, waarna we lekker op de grond mochten eten. Aangezien Fraser een zand eiland is heb ik meer zand binnen gekregen dan me lief is;) Maar goed je gaat natuurlijk ook niet naar Fraser Island voor het 5 sterren hotel! Verder was het wel heel gezellig met zn allen en waren er leuke strandfeestjes!:p
Zaterdagochtend mochten we een beetje uitslapen om vervolgens naar de Hangover Creek te gaan (heet eigenlijk Eli Creek, maar omdat ze er altijd heen gaan met een kater noemen ze het Hangover Creek:p). Na Eli Creek zijn we doorgereden naar het scheepswrak Maheno op het strand. Het is jaren geleden aangespoeld en verdwijnt langzaam onder het zand. Vervolgens door gegaan naar Indian Head, een rots waarop je kan uitkijken over zee. Normaal gesproken kan je er haaien, dolfijnen en soms zelfs walvissen zien, maar wij hadden toch een geluk wij zagen een echte zeeschilpad:p beetje een anticlimax, maar het uitzicht was wel heel mooi! Nadat iedereen een miljoen foto's had gemaakt weer hop in de auto en verder naar de Champagne Pools. De golven van de zee komen hier over de rotsen in een soort van natuurlijke baden,  waar je in kan zwemmen. Het is het enige zeewater op Fraser Island waar je in kan zwemmen, aangezien de zee een te sterke stroming heeft om in te gaan. Na de Pools zijn we weer terug gegaan naar de camping.
De volgende ochtend werden we vroeg wakker gemaakt door Chris zijn gezang en gitaarspel, die niet stopte tot we allemaal onze tent uit waren...pfff. Vervolgens al onze spullen weer gepakt en op naar het laatste meer wat we op Fraser zouden zien, Lake Wabby. Het is een meer die achter een grote zand duin ligt en het was een aardige klim om er te komen. Maar het was het waard, echt weer super mooi! Er zaten allemaal visjes in het water die aan je voeten gaan eten, dus even een gratis pedicure gehad;) en toen moesten we alweer terug naar Rainbow Beach!

De volgende dag afscheid genomen van onze gekke Germans waarbij we in de auto hadden gezeten en gewacht tot onze bus vertrok naar Bundaberg. Daar werden we opgehaald door de mensen bij wie we gingen werken. We waren wel een beetje bang dat het net zo zou tegenvallen als de vorige keer, maar het begon al goed, ze hebben een woonhuis jeeeeey!
We zijn hier nu vanaf maandagavond en het is echt heel leuk. We zitten bij een stel in huis, Annette en Andy, echt heel aardige mensen. Ze hebben 5 paarden, 2 honden en 3 katten en onze taak is het verzorgen van de beesten en een beetje schoonhouden van het huis. Niet echt een moeilijke taak dus!;) We blijven hier nog tot zaterdag waarna we door gaan naar Airlie Beach om een zeiltour over de Whitsundays te gaan maken!

Nou het is weer een heel verhaal geworden, maar dit was het hoor;)

Xx

• 16 April 2014 - 17:55

Cheryl:

Klinkt, net als je vorige verslagen, fantastisch! Geniet! ♡♥

• 17 April 2014 - 09:53

Jackie Boots:

Hey Moppie..ik moest erg lachen om je Griek en een Scheepswrak strand! wat heerlijk om dit allemaal zo mee te lezen echt heel leuk..Geniet van je vrijheid!!!kussssssssssssss

• 17 April 2014 - 23:54

Ouwe Buurtjes :

Wat een leuk verhaal.
    Jullie ervaren en zien heel veel, en ja, je leert zo wel écht k(r)amperen met alleen slapen in een slaapzak op de harde grond in je tentje, maar ongetwijfeld maakte de mooie omgeving alles goed, en tenslotte geeft dit toch het echte gevoel van backpacken, geniet ervan.
    Heerlijk dat jullie nu even een goed adres hebben om te werken.
    Heel veel plezier de komende tijd.

Lieve gr. Cees en Maaike

• 19 April 2014 - 07:47

Hanneke:

Hee moppiieejjj!!

Wat schrijf je je verhalen leuk! Zeer enthousiast en je maakt weer genoeg mee!
    Had je al op de paarden mogen rijden?
    Veel plezier bij Airlie beach!
    En geniet!
    xx Hanneke

• 20 April 2014 - 11:23

Fleur:

Klinkt weer geweldig! Veeel plezier deze dagen nog op de Whitsundays en Airlie! Kijk weer uit naar je volgende verhalen :) xxxxx ♥

• 21 April 2014 - 23:24

Ayla:

Jaaa fijne verhalen :) lekker dat je ook even tijd hebt genomen om te ontspannen, want het is best druk denk ik, al die plaatsjes bezoeken! Tot snel :D xxxxx

• 23 April 2014 - 14:08

De Schildertjes:

HOI LIESJE NOU HIER EEN BERICHTJE UIT OUDE NIEDORP WAT LEUK OM JE VERSLAG TE LEZEN IK BEGRIJP WEL DAT JE HET ERG NAAR JE ZIN HEB TOP
    HIER OOK ALLES ZIJN GANGETEJE VANDAAG MOOI WEER LEKKER IN HET ZONNETJE GISTER JE VADER MET SJAAK WEER GEFIETST IN DE DUINEN EN STRAKKE PAKJES AAN HEB NOG GEEN FOTO
    ANDERS HAD IK HEM WEL GESTUURD
    NOG NIET VEEL PAARD GEREDEN OF NU WEL BEGREEP VAN MARION DAT HET NOG NIET MEE VIEL WERK TE VINDEN WAT EEN BEETJE TE DOEN IS NOU NU EERST ZEILEN IN AIRLIE BEACH EN LEKKER GENIETEN HEE LIESJE GENIET !!!!!!!!

GR EN EEN KNUFJE VAN ONS