Bali 2 - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Lisanne Tunen - WaarBenJij.nu Bali 2 - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Lisanne Tunen - WaarBenJij.nu

Bali 2

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

06 Juni 2014 | Indonesië, Ubud

Helloooo!!

Alweer mijn laatste blog van deze reis! Op dit moment ben ik in Thailand, maar daar horen jullie allemaal wel over als ik weer thuis ben;)

Zoals ik al vertelde hebben we de laatste week van het vrijwilligerswerk geen vrijwilligerswerk kunnen doen, maar deden we wel mee met de adventure week. En dat was echt super leuk! Op maandag begonnen we bij een koffieproeverij. Op het bedrijf waar we waren maakten ze alle koffie zelf. Ook verkochten ze er Luwak koffie, wat 1 van de duurste van de wereld schijnt te zijn door de bijzondere manier waarop de koffiebonen worden verkregen. De bonen worden namelijk eerst opgegeten door een luwak, een soort wilde kat. Vervolgens poept de luwak de bonen in zijn geheel weer uit en daar wordt de koffie van gemaakt. Jammer genoeg(of misschien wel gelukkig:p) mochten we de luwak koffie niet gratis proeven aangezien het zo duur is. Maar andere soorten koffie mochten we wel proeven en zelfs ik vond sommige erg lekker! Na ons koffie avontuur gingen we wat eten in een restaurant die uitkeek op Mount Batur, een vulkaan die we later in de week zouden beklimmen. Vervolgens kregen we allemaal een fiets en begonnen we aan onze fietstocht van 25(!) kilometer. We hadden hier ons van te voren alvast mentaal op voorbereid, maar dat was achteraf niet nodig geweest want de hele tocht was alleen maar down hill!:p
De volgende dag zijn we eerst bij een schilpadden opvang gaan kijken, waar ik ook een schilpad heb vast gehouden, heel raar gevoel. Daarna zijn we naar Jimbaran gereden, een strand waar we de hele middag hebben liggen niks doen in de zon. Heel avontuurlijk!:p
Woensdag daarentegen was een stuk avontuurlijker. We gingen namelijk raften en natuurlijk hadden wij weer precies een gids die niet goed bij zijn hoofd was(ik begin een beetje te denken dat het aan mij ligt). Hij kende wel geteld drie woorden engels, forward, back en quickly. Die hij ook gewoon random naar ons schreeuwde, vooral quickly was zijn persoonlijke favoriet.  We zaten met drie mensen aan de linkerkant van de boot en twee aan de rechterkant, maar hij bleef stug aan de linkerkant peddelen waardoor we de hele tijd rondjes draaiden en hij weer quickly begon te schreeuwen. Vrij frustrerend als je vervolgens drie bootjes met chinezen heel rustig langs je ziet varen. En het hoogtepunt was nog wel dat we recht op een rots af vaarden en hij alleen maar forward, forward, forward schreeuwde... waardoor we keihard tegen die rots aan vaarden. Maar goed uiteindelijk kregen we gewoon allemaal de slappe lach en hebben we niet meer naar die gast geluisterd!
Op donderdag ging onze wekker alweer om 2 uur 's nachts omdat we de zonsopgang op de Mount Batur gingen bekijken. Maar om boven op een vulkaan de zonsopgang te kunnen zien moet je wel eerst naar boven! Pfff en dat was niet niks, een klim van 2 uur naar boven in het donker. Maar het was het waard, want het was echt heel erg mooi om te zien!
En toen was het alweer onze laatste dag in Ubud! Op deze dag stond er een massage op het programma, wat erg welkom was na de klim van de dag ervoor. We hebben er maar gelijk een pedicure en manicure achter aan geplakt, dus we waren weer als nieuw toen we weer buiten kwamen. De rest van de dag afscheid genomen van iedereen en onze tas weer ingepakt!

Op zaterdag werden we al om 7 uur opgehaald om naar de Gili eilanden te gaan. De Gili eilanden zijn 3 eilanden in de buurt van Lombok. Als eerst zijn we naar het grootste eiland Gili Trawangan gegaan waar we met Susie, een meisje die we tijdens het vrijwilligerswerk hadden ontmoet, af hadden gesproken. Op Gili Trawangan zijn we drie nachtjes gebleven. We hebben daar vandaan ook een tour gedaan waarbij we op verschillende plaasten rond de eilanden hebben gesnorkeld. Wat echt super mooi was, ik heb op iets van een meter afstand met een schilpad gezwommen!:p Na Gili T zijn we door gegaan naar Gili Air het middelgrote eiland van de Gili's. Op Gili Air had Susie een super de luxe resort geboekt waar we ook drie nachtjes zijn gebleven. Het was de bedoeling dat we ook nog even naar het kleinste eiland Gili Meno zouden gaan, maar we hadden het zo naar ons zin op Air dat we dat maar hebben over geslagen.

Op vrijdag zijn Ayla en ik weer terug gegaan naar Bali. Waar we na een zenuwslopende boottocht waarbij het water de boot in liep toch veilig aan gekomen zijn. Onze laatste vier dagen hebben we doorgebracht in Kuta en Seminyak. Op zaterdag nog even naar een safari en marine park geweest, wat een erg leuke afwisseling was van alle zwembaden en stranden;) En toen was het woensdag alweer tijd om te gaan! We hebben echt een super leuke tijd gehad op Bali! Al werden we af en toe wel gek van alle mensen langs de weg die je wat wilden verkopen!:p Ik heb nog nooit in mijn leven zo vaak No thank you! moeten zeggen. Maar vooral de weken in Ubud waren geweldig en zullen we nooit meer vergeten!

Nou dat was het alweer! De tijd is echt omgevlogen want over tien dagen ben ik alweer terug in Nederland! Maar eerst nog even genieten van Thailand;)
Bedankt voor iedereen die mijn verhalen hebben gelezen en natuurlijk voor de leuke reacties! Tot over tien dagen!!
Dikke kus!

• 06 Juni 2014 - 06:26

Cheryl:

Leuk moppies! Geniet nog ff de laatste 10 daagies! Xxxx

• 06 Juni 2014 - 07:02

Hanneke:

Lisanne,

Wat maak je toch weer genoeg leuke dingen mee!
    Kben jaloers hoor!
    Geniet nog even lekker in Thailand! ♡
    Tot gauw!!

Dikke kus Hanneke

• 06 Juni 2014 - 08:04

Marion:

We zijn de dagen al aan het afstrepen!! Geniet nog maar even verder!XXXXXXXXXX

• 06 Juni 2014 - 08:16

Fleur:

Yay weer een verhaaltje ♥! Zo te horen hebben jullie echt genoten van Bali, klinkt super leuk allemaal. Geniet nog van je laatste dagen en tot gauw!!! xoxo

• 06 Juni 2014 - 11:16

Ouwe Buurtjes:

Hallo Lisanne.

Wat een leuke ervaringen hebben jullie opgedaan, ja, nog 10 dagen, nou geniet er maar volop van.

Gr. Cees en Maaike

• 07 Juni 2014 - 16:40

Tante Syl:

He globetrotter,
    Geniet nog even van je laatste week en kom weer heel naar huis. Het is super snel gegaan maar wat een leuke dingen heb je gedaan en gezien. Ben benieuwd hoe bruin je bent geworden haha...Leuk dat verhaal over de Luwak koffie, die komt ook terug in de film Bucket List. Dacht dat het toen een grapje was maar dat bestaat dus echt.
    Goede reis volgende week en de groetjes aan Ayla.
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

• 08 Juni 2014 - 12:05

De Schilders:

nou dat is weer een hele beleving wij zijn blij dat je het zo naar je zin heb en echt hele gave dingen beleef
    blij dat we je straks weer een knuffel kunnen geven heel veel plezier nog de laatste dagen